DƏRƏŞAM OĞUZ-TÜRK MƏZARLIĞININ QƏDİM NƏXÇUAN TARİXİ XAİNCƏSİNƏ MƏHV EDİLDİ – SON YAZI
Yazının 1-ci hissəsini burdan oxuya bilərsiz. https://onn.az/banner/d%c9%99r%c9%99sam-oguz-turk-m%c9%99zarliginin-q%c9%99dim-n%c9%99xcuan-tarixi-xainc%c9%99sin%c9%99-m%c9%99hv-edildi-1ci-yazi/
Pr.Dr Əjdər TAĞIOĞLU, Turan Araşdırma Mərkəzi -nin sədri
Əgər bu əsərdə adıgedən qəbir daşları həqiqətən “erməni babaları”nın uydurma “Naxçıvan tarixi” ilə əlaqədar olsaydı, şübhəsiz, Şahnazaryan onları xüsusi maşınla doğratdırıb çınqıla çevirtdirməzdi, əksinə, hökmündə olan hərbi maşınlarla həmin abidələri İrəvana daşıtdırardı, oradan da təyyarə ilə dünya muzeylərinə paylatdırardı və bununla da uydurma “erməni Naxçıvanı”nın tarixdən silinməsinə imkan verməzdi.
Rus-erməni siyasət adamlarının tarixi təcavüzünə məruz qalmış haqqında
söhbət gedən Oğuz-türk abidələrini V.M.Arutyunyan və S.A.Səfəryan tarixin
tanımadığı “orta əsr Armeniya”sı ilə əlaqələndirərkən, əlbəttə,
onlar da, keşiş müəlliflər kimi, erməni babalarına vaxtilə sığınacaq vermiş bir xalqın əcdad
torpağına açıqdan-açığa sahib çıxırlar. Müəlliflər yazırlar: “Arazın
sahilində XVII əsrdə çiçəklənən ticarət mərkəzlərindən biri olan Cuğa kəndi
(Naxçıvan MR) yaxınlığında bədii dəyərinə görə unikal olan bir neçə min
“xaçkar”dan (“daşxaç”dan – Ə.T.) ibarət böyük qəbiristanlıq və materialı yerli qırmızı və sarı rəngli
qum daşından olan daşdan yonulmuş qoyunlar var. Daş üzərində yüksək oyma sənəti
və orta əsr Armeniyasının (tarixin heç bir dövründə ermənilərin nəinki
“Armeniya” adında, hətta hər hansı adda olsa da, “dövlətləri” olmamışdır. M.Xorenatsi
yazır ki, biz çox məhdud sayda xalq olmuşuq, hər zaman başqa hökmranlıqlar
altında yaşamışıq. – Ə.T.) bu sənət üzrə ən yaxşı ənənələrinin dirçəliş dövrü
nümunələrindən ibarət onlarla xaçkar kompozisiyası var”..
“Xaç” adlandırılan işarənin xristianlıqdan xeyli əvvəl, başqa sözlə, m.ö.minilliklərdə
“Odun və Günəşin rəmzi” olması, tanınmış xristian dini nəzəriyyəçilərinin
xaçdan qəti imtina etmələri, xüsusən orta əsrlər yepiskopu Feliks Minutsiyin:
“Xaçlara biz qətiyyən sitayiş etmirik, biz xristianlara onlar gərək deyil”, –
deyə aydın şəkildə bəyanat verməsi şübhə yeri qoymur ki, Zərdüşti inancla
bağlı olan “Xaç”la (“əbədiyyət nişanı” ilə) çarmıxa çəkilmiş Xristi
(yunanlarda “Xristos”) rəmzləşdirən “Xrest\Krest” arasında bərabərlik
işarəsi qoyan hər kimsə ümumtürk
tarixini, başqa sözlə, Ön Qafqaz “Avesta” memarlıq abidələri ilə əlaqədar Azərbaycan türklərinin mənəviyyat
və mədəniyyət tarixini antitarixi mövqedən açıqdan-açığa gəlmə xalqın adına
yazmaq məqsədi güdürlər.
Problem ətrafında geniş araşdırmalar aparmış
N. Eminin gəldiyi nəticə də maraqlıdır. O, yazır: “… “Xaç” adı birbaşa öz mənasına əlavə
edilmir. Gördüyümüz kimi, məbədə əlavə edilmiş “xaç” adının, hansı ki, nə
“krest”lə, nə də ümumiyyətlə, xristian ibadətinin hər hansı əşyası ilə heç
bir əlaqəsi yoxdur.”(İ.Petruşevski.Xristian
inancınadək Dağlıq Qarabağ kəndləri haqqında. Bakı,1930, s.19.)
Dərəşam qəbirüstü abidələr nə qədər yüksək zövqlə, zərgər işləmələri
ilə hazırlanmışsa, 1828-ci il hadisəsindən sonra İrandan köçürülərək Naxçıvan
xanlığının qədim Dərəşam ərazisində yerləşdirilmiş ermənilərin qəbirüstü
daşları bir o qədər kobud şəkildə yonulmuşdu. Qaçqın və dilənçi bir icmanın
nümayəndələri olan Cuğa ermənilərinin bundan artıq nə mədəniyyətləri ola
bilərdi ki?!
Əgər V.M.Arutyunyanın və S.A.Səfəryanın nişan verdikləri memarlıq
abidələri xristian abidələri olsaydı,
həm də onlar erməni babalarına məxsus olsaydı, şübhəsiz, bu sənət ənənəsini varislər davam etdirmiş olardılar.
Çünki onlar dünən də xristian idilər, bu gün də xristiandırlar.
“Kitabi-Dədə Qorqud” dastanlarında Oğuz tayfalarına məxsus
Dərəşam qala-şəhərin adının çəkilməsi bizim keşiş Zakariy Kanakertsiyə
istinadən yuxarıda gəldiyimiz nəticəni
təsdiq,V.A. Arutyunyanın, S.A.Səfəryanın, N.Eminin və başqalarının iddialarını
qəti təkzib edir. Bu da növbəti inkaredilməz dəlil olaraq, bizə əsas verir
söyləyək ki, erməni babalarının dünya tarixində ilk real dövləti mart 1828-ci
ildə ləğv edilmiş İrəvan və Naxçıvan xanlıqlarının əraziləri hesabına rus imperatorluğunun
tərkibində təşkil edilmiş iki illik (1828-1830-cu illər) “müvəqqəti armyan
vilayəti”dir.
Məsələ belə olduğu halda, bəs, erməni müəllifləri hansı əsasla Dərəşam
qəbir daşlarını öz erməni babalarının
adına yazmaq məqsədilə qaçqın erməni ailələrinin XIX əsr Qafqaz tarixini iki
yüz il əvvələ, yəni XVII əsrə atırlar?
Erməni müəlliflərinin iddiaları o zaman inandırıcı olardı ki, qəbrin
başdaşındakı hələ m.ö. yüzilliklərdə Zərdüşti Səma Tanrısına (Ahura-Məzdaya)
aid “xaçkar” dedikləri “əbədiyyət nişanı”na əsassız olaraq, Xristin
dara çəkilməsini rəmzləşdirən xristianların “Krest”/”Xrest”
işarələri ilə yanaşmaqdansa, həmin məzarlarda uyuyan insanları antropoloji cəhətdən
öyrənəydilər və onların etnomənsubiyyətlərini aşkarlayaydılar.
Yuxarıda xatırlatdıq ki, Kreml Dərəşam nekropolunu Azərbaycan arxeoloqlarından qoruyurdular, ermənilər isə bütün məsələlərdə xüsusi sərbəstlik imtiyazına malik idilər. Kreml çox gözəl başa düşürdü ki, arxeologiyadan keçən yol heç zaman ermənilərə xeyir gətirməyəcəkdir. Ona görə də Dərəşam abidələrini fotolara köçürmək və onlar haqqında uydurma “armyan Naxçıvanı” mifi yaratmaq daha sərfəli və məqsədəuyğun idi. Bu səbəbdən də V.M.Arutyunyan və S.A.Səfəryan da bu məkrli şeytan yolunu tutmuşdular.
Daşın şəbəkə hissəsində xristianlıqla heç bir əlaqəsi olmayan zərif haşiyələrlə işlənmiş “Avesta” memarlıq sənətinə aid kitabəyə diqqət yetirin.
Kitabədə başları canlandırılmayan iki Müqəddəs
Səma Buğasının (Zərdüşti inancda Buğa Müqəddəs hesab edildiyi üçün
“Avesta” abidəsi on iki min Buğa dərisi üzərində yazılmışdır döş-döşə dayandığı
hissədən onların başını rəmzləşdirən günəşin gur hailəsinə alınmış Zarvan
(“Zaman” anlayışı verir) Tanrı və onun sağ-solunda hüzurunda dayanmış
oğlanları: Xeyir Tanrı – Ahura-Məzda, Şər Tanrı – Anqra-Manyu (Təkallahlıq
dinləri bir sıra ilahi adətlərlə yanaşı insanın bir çiynində Xeyir Mələk, o
biri çiynində Şər Mələk olması inancını da Zərdüşt Peyğəmbərin yaradan və
yaranış fəlsəfəsindən almışlar) canlandırılmışdı..Hər iki Səma Buğasının quyruqlarının ucları “əbədiyyət nişanlı” (+) ilan şəklində təsvir edilmişdir. Azərbaycan türklərinin
mifologiyasına görə, Zarvan Tanrının rəmzlərindən biri də ilandır. Bu səbəbdəndir ki, Azərbaycan türklərinin
Anamayasında iştirak etmiş türk tayfalarından biri də Mar tayfaları adlanır.
Marlar qan qohumu olan Maday və Maq tayfaları ilə birlikdə onlarla eyni nəsildən olan başqa tayfaları
da bir ittifaqda birləşdirərək qədim Şərqin qüdrətli imperiyası olmuş Maday
(yunan qaynaqlarında “Midiya”) imperiyasının əsasını qoymuşlar.
İmperiyanın qüdrətli hökmdarı bir adı da “Varbak” olmuş Kiaksarın
“Mar Varbak”, onun oğlu, imperiyanın son çarı Astiyaqın da “Mar
Astiyaq” adı ilə nişan verilməsi də təsadüfi deyildir.
Kitabədən sonra qəbirdaşı axıradək qədim “Avesta” tişə
ornamentləri ilə nəfis
işləmələrlə hər iki tərəfdən haşiyəyə alınmışdı. Başdaşı üzərində oyulmuş “əbədiyyət
nişan”lı (+) tablo mərhumun əbədiyyətə qovuşduğuna işarədir. Onun sonunda
yüksək sənətkarlıq zövqü ilə oyulmuş şar (“qlobus”) Yer kürəsinin rəmzidir. Şarın
yuxarı hissəsindən başlayaraq,”əbədiyyət nişanı”nın sağından və
solundan yuxarıya doğru şölələnən
odu-atəşi nişan verən ornamentlə “Avesta” tişə ustası fikrini
tamamlayır. O, bununla başdaşının
“əbədiyyətə qovuşmuş” Zərdüşt inanclı mərhuma aid olduğunu bildirir. Ümumi fikir budur ki, insan
dünyaya gəlir, sonda “əbədiyyətə qovuşur”. Zərdüşt inanclı Azərbaycan
türklərinin əcdadlarına məxsus yaradan və yaranış ətrafında olan bu din-mistik fəlsəfəsə, müsəlman dinini qəbul
etdikdən sonra da bu günə kimi davam etməkdədir.
“Zaman” mənasını verən Zarvana aid olan “əbədiyyət
nişanı” (+) ilə kainatın sirlərini öyrənməyə çalışan müdrik babalarımız
m.ö. neçə-neçə min illər əvvəl Yer
kürəsinin dörd cəhətdən (Şərq, Qərb, Şimal, Cənub), ilin dörd fəsildən (qış,
bahar, yay və payız) ibarət
olduğunu insan tarixinin daşlaşmış yaddaşına çevirmişlər.
Yer kürəsini və onu dörd cəhətə ayıran “əbədiyyət
nişanı”nı əhatəyə almış haşiyədən sonra dərinləşdirilmiş çərçivədə qabarıq canlandırılan Atəşgah
möhürü vurulur. Çox təəssüf ki, erməni tarixçiləri qəbirdaşının fotosunu götürülərkən möhürün içərisində yazıyabənzər cizgilər aydın, oxunaqlı çəkilməmişdi.
Kompozisiya atlı barelyefi ilə tamamlanır.
Çox aydın şəkildə görsənir ki, təsvir edilmiş süvari nə döyüşə gedən silahlanmış cəngavərdi, nə də
qolçağı üstündə sıçrayışa hazırlaşan şahinlə ova çıxan şahdazə. Atlı sağ əlində
“əbədiyyət nişanı” (+) ilə canlandırılmışdı.
Göründüyü kimi, qədim Nəxçuan tişə ustaları
(ölməz memar Əbubəkir Naxçıvaninin ulu babaları) sadə, yığcam kompozisiyada
olduqca lakonik bir
“sənəd dili” ilə mənsub olduqları yerli türk əhalisinin dədədən
qalma məişətini – Zərdüşti inanca uyğun keçirdikləri dəfn-mərasim adətini
teoloji və mifoloji obrazların, habelə
astroloji rəmzlərin əsasında “Avesta” memarlıq məktəbinə məxsus
üslubda tarixin qan yaddaşında əbədiləşdirmişlər.